Søk i denne bloggen

tirsdag 7. april 2015

S O M M E R



Gleder meg til sommeren! Jeg har alltid nye prosjekter på gang og hodet mitt er fullt av ideer. Noen lurer sikkert på når det skal ta slutt eller hvor mye jeg kan fylle en hage med, men jeg blir nok aldri ferdig eller lei, og elsker det! Her er noen bilder fra i fjor sommer. Da vi kjøpte huset var det verken terrasse eller planter her (bortsett fra pæretreet som pong pongen henger i). Skulle gjerne ha flyttet flaggstangen til et annet sted i hagen, men noen ting må man finne seg i, eller gjøre det beste ut av. Vi plantet en blankmispel hekk rundt tomten, ca 40 meter hekk, for fire (eller har det blitt fem) år siden. Den trives slett ikke over alt og er mer lunefull enn vi hadde håpet på. Noen steder vokser den som bare det, noen har til og med dødt og noen forblir veldig små. Min tålmodighet tok slutt i fjor høst, så blandingshekk blir det litt etter litt. Jeg går for rød kornel og duftsjærsmin sammen med blankmispelen. Min drømme hekk er vel bøkhekk, men det ville blitt svært så dyrt siden det var snakk om 100 meter. Har noen andre erfaring med blankmispelen eller andre hekker, hadde det vært fint å høre litt om det.



2 kommentarer:

  1. Å for noen nydelige bilder, så fine blomster du har i hagen din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingvild! Tusen takk for fine kommentarer. Du har også noen nydelige bilder, veldig inspirerende. Hvitveisen i min hage har dukket opp av seg selv. Den dukker opp litt rundt omkring. Jeg er helt ny som blogger og kan veldig lite om dette. Så hyggelig at du ønsker å følge bloggen min. Jeg er veldig usikker på hvodan dette gjøres, men jeg tror at man legger seg til på g+/kretsene. Har du noe ide om hvordan det gjøres blir jeg glad for hjelp. Husker du hvordan du gjorde det?

      Slett