Søk i denne bloggen

mandag 13. april 2015



BLANKMISPELHEKK!


Ikke alle prosjekt er like spennende. For fem år siden ble denne hekken plantet. Siden vi skulle plante ca 100 meter med hekk landet vi på blankmispel. Min drømmehekk er bøkhekken, men det hadde blitt altfor kostbart. Vi har vært flinke til å beksjære den kraftig to ganger om året for å få en finest mulig hekk, gjødslet og lagt inn vannslange. Noen steder har ikke hekken vokst mer enn ca 40 cm, til vår store fortvilelse! Andre steder er den velutviklet og nådd ca en og en halv meter. Noen planter har også dødd. Min tålmodighet har tatt slutt. Jeg har vært på flere hagesentre og spurt om råd, uten noen kloke svar å få. Jeg har god erfaring med sibirkonell, vakker med sine lyse blad. Den er en fin kontrast til det mørke grønne. Så nå byttes hekken ut med blandingshekk. Jeg beholder blankmisplen der den er fin og ersatter noen meter her og der med rød cornell og duftskjærsmin. Nå krysser jeg fingrene for at vi får en tett og fin hekk om noen år. (Bilde er fra gårsdagens luking, rydding, gjødsling rundt hekken). 



LØKBLOMSTER: 11. APRIL......




...........12. APRIL



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar