Søk i denne bloggen

onsdag 15. april 2015

DAGENS ØYEBLIKK_prydkirsebær, roser, løkblomst, trollhassel,nordens oliventre/busk, buksbom, klatrebenved, klatrehortensia, hvitveis, bambus, magnolia, snøballbusk...

Det er regn i luften på Teie i dag, da passet det bra at jeg hadde litt tid før jobb slik at jeg kunne gjødsle. Jeg har spredt litt naturgjødsel rundt omkring og håper hagen blir glad for det. Leste et sted at man ikke trenger være så hysterisk med gjødslingen, naturgjødsel er fint og kan enkelt legges rundt plantene. Jeg er veldig glad i å gå tur i nabolag og se på hager. Så håper denne bloggen kan inspirere slik at jeg kan beundre flere vakre hager. Hvis du er redd for å begynne med planting etc, er det ikke noe å frykte. Jeg hadde langt fra grønne fingre for seks år siden. Husk at det er lov å feile. Jeg flytter på planter, ombestemmer meg, lærer av mine feil og blir langt fra fornøyd med alle mine prosjekt. Har du venner eller bekjente som har stauder du kunne tenke deg, kan du spørre om å få dele de, noen ønsker å tynne ut beddet eller synes det er hyggelig å dele. Jeg har gjort det selv, i min hage. Hadde vakre gamle peoner som var litt feil plassert, spadde de  opp og plantet de et annet sted, samt delte de. Ikke noe problem, de trives som bare det. Jeg er selv glad i romantiske hager, samt japansk inspirerte hager, så hos meg blir det en fin blanding......
























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar